Wskazania do fizjoterapii oraz leczenia osteopatycznego:

• Dolegliwości pochodzenia kręgosłupowego:
    Ostre i przewlekłe bóle kręgosłupa, dyskopatia, rwa kulszowa, rwa ramienna, bóle karku po wypadkach komunikacyjnych tzw. whiplash, wady postawy, bóle i zawroty głowy pochodzenia szyjnego, bóle mięśniowe, zmiany zwyrodnieniowe i przeciążeniowe kręgosłupa.
  • Dolegliwości pochodzenia stawowego:
    Bóle stawów obwodowych, zmiany zwyrodnieniowe stawów, chondromalacje, koksartroza, gonartroza, przeciążenia stawów.
  • Dolegliwości przeciążeniowe tkanek miękkich:
    Bóle mięśniowe, wzmożone napicie mięśniowe, przeciążenie związanych ze stylem życia (aktywność fizyczna , praca siedząca) , ostroga piętowa, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zapalenia kaletek, tendinopatie, entezopatie.
  • Stany po urazach i zabiegach operacyjnych:
    Urazy sportowe, skręcenia stawów, zwichnięcia stawów, uszkodzenia więzadeł, ścięgien, mięśni, złamania, operacje w obrębie kręgosłupa.
  • Rehabilitacja po ortopedycznych zabiegach operacyjnych:
    Bóle pooperacyjne i zrosty, rekonstrukcje więzadeł, rekonstrukcje po urazach mięśniowych, stany pooperacyjne, rehabilitacja po endoprotezoplastyce stawu biodrowego i kolanowego.
  • Zespoły uciskowe nerwów:
    Neuralgie, uwięźnięcia nerwów (drętwienia, mrowienie), bóle promieniujące do kończyn oraz klatki piersiowej (neuralgia międzyżebrowa), zespół cieśni nadgarstka, zespół mięśnia gruszkowatego.
  • Zaburzenia funkcjonalne układu trzewnego (po wykluczeniu zmian strukturalnych narządów wewnętrznych):
    Bolesne miesiączki, zaparcia, objawy refluksu żołądkowego, zgaga, wzdęcia , wysiłkowe nietrzymanie moczu, zrosty po operacjach w jamie brzusznej.
  • Dolegliwości w przebiegu ciąży oraz w okresie poporodowym:
    Bóle kręgosłupa u kobiet w ciąży, bóle stawów miednicy i tkanek podczas ciąży.
  • Zespoły napięciowe:
    Zespoły psychosomatyczne (napięcie stresogenne), napięcia mięśniowe, napięciowe bóle głowy.
  • Terapia stawów skroniowo-żuchwowych:
    Dolegliwości stawu skroniowo-żuchwowego, bruksizm (zgrzytanie zębami), trzaski i przeskakiwania w stawach skroniowo-żuchwowych, zaburzenia ruchomości żuchwy , ból podczas gryzienia, żucia, ziewania.
Uwaga – Jeśli padłeś ofiarą poważnego obrażenia (tj. upadek, wypadek, złamanie kości, urazy głowy / wstrząśnienie mózgu itp.), które wymagają natychmiastowej pomocy lekarskiej należy zasięgnąć porady lekarza rodzinnego lub odwiedzić oddział ratunkowy w pierwszej kolejności.